måndag 6 juli 2009



Jaha, 1-1 borta mot Örebro och en dålig uppslutning från PFS.
Den enda som var på plats (vad undertecknad vet i alla fall) var Sir Ehn med familj. Han fick ensam stå upp mot Kronblom där nere i gnällbältet. Starkt jobbat Sir Ehn, det ska du ha en eloge för.


På måndag är det dags för match mot Hata gbg på anrikta Råsunda ute i Kungliga Solna.


Min semester börjar då, så man kan ju hoppas på soligt väder (solen skiner väl alltid i Solna?!) och ett par kalla på någon uteservering.
Någon annan som också känner att det kanske kan vara något att offra några timmar på?





Så här mitt i sommaren nås vi av en bedrövlig nyhet från hockeyn.
AIK-hockey gick 8 (ÅTTA!) miljoner back den senaste säsongen!
Hur fan är detta möjligt då man går till kvalserien och spelar ett gäng näst intill slutsålda matcher, vilket jag förstått inte var inräknat i budgeten.
Dags att gå någon jävla ekonomikurs på Komvux!?
Vi får hoppas att det löser sig till det bättre.
Dags att plocka in Bert Milton som sponsor?! Lite lättklädda porraktriser som nya kisstoffsar på läktarna, och vi har säkert slutsålt även mot lag som Oskarshamn.

Stöd AIK, hata alla andra!

/Storfot

1 kommentar:

Anonym sa...

Vem FAN vill bo i Ö R E B R O!!!!
Ja som sagt så ägde man i Örebro och jag tänkte fortsätta den trenden mot IFK Glenn på måndag.
Räkna med mig Storfot!

/ Sir Ehn