söndag 14 mars 2010

Premiären avklarad!




Ja, vad säger man. Fotboll är ju roligt, men kanske inte en svinkall eftermiddag i mitten av mars då den spelas på en knölig jävla åker!

Ja, ja, trots att det varit en lång och kall vinter kan vi slå fast att det inte är mycket som förändrats.

Sms 1:
"En timme innan..."
Godis svar då Storfot frågar när han ska åka in.

Sms 2:
"....nästa match"
Godis vidarutvecklar

Sms 3:
"Hade jag gärna gjort men hittar inte bankomatkortet så det blir svårt"
Svar från Hange Mall när Storfot sms:ar "Fotboll?" till honom från "Eken"

Sms 4:
"Puben stängd. Vakten från ifjol stoppade mig. De e bäst att jag tar det här med dig direkt, de e stängt. Annela samlar inte plus hos mig. Ingen pub på hela säsongen."
En mycket, mycket besviken Topboy rapporterar från Västra läktaren.

Behöver vi säga att det kom ett mms från någon pub utanför Råsunda under 2:a halvlek.

Sms 5:
"Påminn mig att ALDRIG mer se en fotbollmatch"
Hockeyoraklet K-Adolf som dagen till ära gjorde oss PFS:are sällskap på Norra mellan.


För övrigt drog Skunken (eller var det Spunken) på en fantastisk isvurpa på väg till Eken och fick högsta poäng i isdansen.

Spelarbussmottagningen var som vanligt fantastisk. Frysa i 45 minuter för att sen under 30 sekunder se en svart buss rulla förbi. Vem fan är det som lurar ditt oss varje år??

Snart börjar kvalserien i hockey!

/Storfot




1 kommentar:

Anonym sa...

Snygg bild Storfot! Fotat en av mina grannar (han som sitter framför flaggan) i mitt hus...

/Pebbe